Monday, September 5, 2011

Chapter 20 : Dream Terminal



Dalam gelap2 ni aku mengelamun sekejap..memikirkan bnd2 yg aku dh buat dan akan aku buat..smbl fikiran aku melayang, aku ternampak sebuah tingkap memori di tengah2 blok bangunan memori aku menyala terang..seperti menjemput aku untuk membuat persinggahan penting ntuk beberapa ketika..persinggahan yg aku rs sgt penting ntuk aku singkap kembali beberapa perkara bagi mencari erti dan kebenaran perkara tersebut..


Dalam beberapa minggu yg lepas, mak aku sering mengadu tentang mimpi yg selalu dia alami..apa yg menghairankan aku, mak aku sering dan selalu bermimpi psl budak kecil..ada sekali dalam satu masa tu, mak aku mimpi kan budak yg sama beberapa malam berturut2..


Paling aku igt penah mak aku cite, dia mimpi kan dia mengandung dan lahirkan seorang budak kecil..budak tu penuh dengan ulat2 keluar dari badan..tiada tangisan, tiada suara, tiada laungan..mak aku ckp, dengan badan yg penuh berulat itu, smbil berdiri tegak dia hny senyum memandang tepat ke muka mak aku..aku yg dgr ni pn dh rs semcm..aku sendiri xpasti apa yg berlaku pd akhir mimpi tu sbb mak aku xpnh pulak cite smpi abis..dan aku xpnh tny..


Ad jgak mak aku cite psl dia mimpi menyusukan budak kecil..apa yg menakutkan, budak kecil tu adalah budak yg sama dtg dalam mimpi mak aku..mak aku berjalan, tersrempak dengan budak tu..pada masa itu, hny senyuman jg yg dilemparkannya kea rah mak aku..seigt aku, time mak aku cite pasal mimpi ni, dia sgt2 takut dan risau tentang apa yg akan berlaku nnt..


Benda ni sgt2 mengganggu fikiran aku..aku rs xsedap hati dengan perkara mcm ni..



Baru2 ni, awek aku pulak mengalami bnd yg sama..mimpikan bdak kecil dtg pada mimpi nya..mengandungkan dia, menyusukan dia, memanjakan dia..dan mimpi tu semakin kerap beberapa hari ni..bnd ni lg membuatkan aku resah..mak aku, awek aku..aku btul2 rsaukn mereka berdua..


Aku wat research dlm internet..google bagai..tp still xjmp jawapn tentang tafsir mimpi2 tersebut..maksud aku, sume yg aku jmp, sumenya penjelasan yg tidak berapa nk jelas..aku baca blog, tgk forum, search website..stil jgak xjmp jawapan yg aku btul2 nak..tp apa yg aku pasti dan yakin, kebnykan tafsiran nya menuju pada satu jawapan..


.:Ada makhluk halus nk datang berdamping:.


.:Saka:.


.:Sihir dan khianat org:.


Rumusan aku, hny bnd ni yg aku dapat..sumenya bnd2 yg xmenyenangkan..aku harap apa yg mereka mimpikan hny lah mainan tidur belaka..jgn lah ad musibah dan kecelakaan menimpa mereka..pada sesiapa yg tau psl bnd ni, sila kongsikan ilmu korg sume..ianya sgt di hargai..


“Ya Allah, Lindungi lah seluruh keluarga ku dan juga insan yg aku cinta dan sayangi dari gangguan syaitan dan khianat manusia lain..tunjuk kan lah kami ke jalan yg lurus dan jalan yg Kau redhai..Amin”


Remind : setiap kali aku menulis psl bnd2 mcm ni, mst rs semcm..skrg ni aku rs mcm ad smthg yg memerhatikan aku..umah xd sape..mcm2 bunyi aku dgr kt keliling aku ni dr td..aisehh..paling aku tkut, ad bunyi mengesot kt atas bumbung umah aku skrg ni..!!!

3 comments:

Kolek Kecil said...

Rilek bro. Banyakkan ngaji dan yakin k Dia. Selebihnya tawakkal.

Kimio said...

insyaallah..thanks..tp aku btul2 nk tau apa mksd di sebalik sume ni..=)

Kimio said...
This comment has been removed by the author.