Thursday, August 26, 2010

Chapter 15 : Dapur Mama Aktif Kembali (OST Ring My Bell)

Sempena bulan puasa yg mulia ni, semua umat Islam bergembira dengan peluang yg ad.. masing2 xmahu melepaskan kenikmatan yg begitu banyak yg bole dikecapi oleh semua umat manusia di atas muka bumi Allah yg Maha Agung ini..

Famili aku...mcm bese berpuasa bg menunaikan kewajipan rukun Islam yg ke Tiga..dlm sibuk berpuasa sudah pasti kehangatan Hari Raya amat sekali terasa oleh semua umat yg tahu menghayati keberkatan dan kemeriahan berpuasa sebulan..

besenya dlm bln puasa mcm ni la aku dn famili akan berpeluang untuk merasa kuih muih dan biskut raya yg di hasilkan oleh mama aku sendiri...mmg sume menanti saat indah seperti ini (genggam tangan smbil mendongak ke langit).. sbb bl pd hari2 bese yg lain, agak ssh nk dpt rasa biskut mak aku..so, bl tb saat yg mcm ni, segala peluang di gunakan sepenuhnya..

sehingga ke hari ni, mama aku telah berjaya menyempurnakan beberapa jenis biskut dengan resipi rahsia turun temurun dari salasilah keluarga aku...actually ad ramai jgak yg mintak resepi biskut mama aku ni dr dl, tp xpnh nk dpt...bkn kedekut, tp dh nama resepi rahsia, so biarlah ianya kekal rahsia dalam famili aku..

tidak seperti tahun2 yg lps, oleh sbb lmbat memulakan projek biskut raya ni, maka tempahan yg dibuat oleh org luar xbape nak ramai..lagi pn mama aku wat bkn bertujuan ntuk berniaga..just ntuk hidangan famili dan sahabat2 di masa hari raya nnt..walaubagaimana pn, mama aku tetap xbole mengelak dari keinginan rakan2 nya dlm permintaan biskut raya ni...sbb ad yg dtg merasa biskut yg dh siap dan terus terpanggil ntuk membuat tempahan berbelas2 balang kuih...maklumlah, kl mak2 datin yg wat tempahan, mn mau tempah skit2...x kelas ler..

buat pengetahuan semua, bese nya mama aku akn meletakkan harga yg standard duk kt KL ni..RM 25 per balang...dlm satu balang ad setepat-tepatnya 50 biji biskut...mgkin ad lebih skit..kurang???jgn mcm tu..xbaik kl nk jual kt org ln kl kurang dr yg sepatutnya..dosa besar tu..

buat masa ni, ni jela biskut yg ada..maybe akan ad biskut yg ln yg akan di produce kn pd masa hadapan..mgkn biskut coklat chip, almond london, semprit, biskut cornflake, dan mcm2 lg...


Biskut Makmur

Biskut Cornflakes Madu

Biskut Mazola

Biskut Tart Nenas

kl ad sape2 yg tringin nk rs, meh dtg umah aku dl..pastu bole la tempah apa yg patut..huhu

p/s : Sori gmbr xbp cantik sbb gn kamera hs xcun. Jgn rsau, rasa dia jauh lebih sedap dr gmbr yg kabur ni..

No comments: